Projektas „Kokybės krepšelis“

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimas 

______________________

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos veiklos tobulinimo ataskaita  

______________________

 Mūsų gimnazija dalyvauja projekte „Kokybės krepšelis“.  Kovo 21 d. rusų (gimtosios) kalbos mokytoja A. Malinovskaja  ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja R. Kaušinienė 8b klasėje vedė integruotą pamoką „Pavasaris skamba poetų eilėse“. Pamoka, skirta Pasaulinei poezijos dienai, vyko gražiosios Žeimenos upės pakrantėje: J. Degutytės, A. Puškino, Maironio, F. Tiutčevo ir kitų poetų eilės skambėjo lietuvių ir rusų kalba. Aštuntokams patiko klausytis bendraklasių skaitomų posmų, dainuoti ir kalbėtis apie poezijos reikšmę pavasariu dvelkiančioje erdvėje.

______________________

2022 m. kovo 7 d. vyko MOKYKLŲ, DALYVAUJANČIŲ PROJEKTE „KOKYBĖS KREPŠELIS“, GEROSIOS PATIRTIES PRISTATYMAS. Renginio metu buvo pristatyta ir aptarta mūsų gimnazijos sėkmės istorija.

______________________

Veiklos tobulinimo ataskaita už pirmuosius veiklos tobulinimo metus 

______________________

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimas 

______________________

Stipriausios KK veiklų pusės 

______________________

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazija dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamame projekte Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“. Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.

Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 „Kokybės krepšelis“ savivaldybės ir mokyklos sutartis 

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos veiklos tobulinimo planas 

______________________

2021-04-07

Įsivertinimas ir refleksija

      Stebint kolegialias pamokas, fiksuojamas pamokos kokybės gerėjimas. Mokytojams bendradarbiaujant, vis geriau sekasi pritaikyti kvalifikacijos seminarų metu įgytas žinias, tobulinama pamokų vadyba. Keliami pamokos tikslai konkretūs ir lengvai pamatuojami, pvz.: Išklausę pasakojimą ir atlikę tris užduotis pakartos 6 Velykų papročius (gimtosios (lenkų k. ir tikybos pamoka). Diferencijuojamos ir pamokos, ir namų darbų užduotys, susitariama dėl vienodo užduoties lygio žymėjimo, pvz.: gimtosios (rusų k.) ir istorijos pamokoje mokiniai gavo viena, dviem ir trimis žvaigždutėmis pažymėtus skirtingos kokybės namų darbus, atsižvelgus į  įsivertinimo rezultatus.

       Visose stebėtose pamokose didelis dėmesys buvo skirtas įsivertinimui ir refleksijai. Mokytojai kūrybingai sprendžia nuotolinio mokymo metu neišvengiamai atsirandančios rutinos problemas, pvz., lietuvių ir lenkų kalbos pamokoje apie Velykų papročius sugalvota įdomi įsivertinimo forma: skaičiuodami, kiek viktorinos klausimų atsako teisingai, mokiniai turėjo juos žymėti skaitmenimis, kurie panašiausi į kiaušinius, t.y. nuliukais. Mokytojai ir nuotolinio mokymo sąlygomis stengiasi taikyti bendradarbiavimą skatinančius metodus, darbą poromis ir grupėmis, naudoja mokomuosius žaidybinius elementus iš learningapps.org, quiziss.com, įvairius skaitmeninius išteklius. Remiantis mokinių reflekcijomis aišku, kad  kolegialios pamokos jiems įdomesnės, pastebimas didesnis mokinių įsitraukimas pamokos metu,  pozityvūs vertinimai: „Очень понравился такой урок, чичууууть волнавался. Еще дополнял и отвечал хочу 10)“, „Урок учителя истории и учительницы географии очень понравилось. Географические открытия самая моя любимая тема.“ „Я оцениваю себя на 10. Я работал активно отвечал на вопросы. Себя я чувствовал отлично не было не каких стресов.“  (geografijos ir istorijos pamoka).

Mokytojas-mentorius  Rima Andrukonienė

                      

______________________________

2021-03-17

2021 m. kovo 17 d. Mokytojų metodinės tarybos posėdyje buvo pristatyta projekto „Kokybės krepšelis“ ataskaita. Šalyje paskelbus karantiną veiklas reikėjo perkelti į virtualią erdvę. Suplanuotos veiklos vyko sklandžiai ir nuotolinio ugdymo metu. Pravestos ir aptartos kolegialios pamokos, sėkmingai vykdoma mokytojų padėjėjų-konsultantų veikla , išklausyti kvalifikacijos tobulinimo seminarai. Tačiau dėl mokymo (si) nuotoliniu būdu nebuvo galimybės organizuoti Robotikos užsiėmimų vyresniųjų klasių mokiniams ir teorinių žinių taikyti praktiškai. Keli užsiėmimai vyko pradinių klasių mokiniams, kol jie mokėsi gimnazijoje. Dėl pandemijos nepavyko organizuoti suplanuotų stažuočių Lietuvos mokyklose, taikančiose šiuolaikines ugdymo(si) strategijas. Jas planuojame organizuoti 2021 m. III ketvirtį. Plačiau su ataskaita galima susipažinti peržiūrėjus Power Point pristatymą.

_________________

2021-01-16
Ar „Projektas“ gali sušildyti?
Nuo praėjusiųjų metų spalio Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijoje vykdomas projektas „Kokybės krepšelis“. Profesionalias konsultacijas bendruomenei nuolat teikia gimnazijos veiklos tobulinimo konsultantė Virginija Vaitiekienė.
Oi, sakysite, vėl tas įgrisęs žodis „projektas“. Taip, projektas. Na ir kas? Juk neraupsuotas šis žodis. Anaiptol pati veikla, lūkesčiai. Aptartos pirmosios įžvalgos, padedančios koreguoti veiklą pamokoje, pirmieji susitarimai dėl sistemingo reflektavimo siekiant kiekvieno mokinio pažangos tolimesnio planavimo. Kaip gi mums sekėsi?
Iš šio projekto lėšų gimnazija įsigijo interneto prieigos stotelę, 11 LegoEducationWeDo 2.0 robotikos konstruktorių pradedantiesiems ir 9 LegoMindstorms EV3 robotus konstruktorius pažengusiesiems. Konstravimo ir robotikos užsiėmimai iki Kalėdų atostogų vyko smalsučiams – pradinių klasių mokiniams. Užsiėmimų metu mokiniai konstravo atlikdami kūrybines užduotis su LEGO, lavindami susikaupimo bei dėmesio išlaikymo įgūdžius, mokydamiesi reikšti mintis bei kompiuteriniu pagrindu atlikdami nesudėtingas interaktyvias užduotis. Gaila, bet vyresniųjų klasių mokiniams organizuoti užsiėmimų ir praktiškai taikyti teorinių žinių nepavyko dėl nuotolinio mokymo(si) proceso. Teks palaukti. O jau tada…
Na o mokytojai jau dalyvavo  suplanuotos kvalifikacijos tobulinimo programos „Modernios pamokos vadyba ir mokymosi pasiekimai mokinių asmenybės brandai“ pirmojo modulio „Šiuolaikiškos pamokos vadyba ir aktyvus kiekvieno mokinio mokymasis“ seminare. Jie įgijo žinių, kaip planuojant konkrečią pamoką numatyti mokymosi uždavinius, organizuoti mokinių veiklą, individualizavimo ir diferencijavimo strategijas bei užduotis, vertinimo kriterijus, rodančius, kas jau išmokta, ką dar mokiniams reikės išmokti. Seminaro metu buvo akcentuota, kad pasikeitus gyvenimui, privalo  keistis ir mokytojas (ir ne tik mokytojas) – nepakanka turėti  tik profesinių, bet reikia ir pamokos vadybos žinių bei įgūdžių ir juos taikant planuoti ir organizuoti savo darbą bei veiklas.
Nauja yra tai, kad pradėta teikti  individuali ir grupinė mokytojo padėjėjo-konsultanto pagalba 3–6 klasių mokiniams. Taikant aktyvaus ugdymo strategijas  lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, gimtosios kalbos pamokose šių klasių mokiniams pagalbą teikia du mokytojai padėjėjai-konsultantai. Mokytojo padėjėjo-konsultanto pagalba ugdymo procese orientuota į mokinį ir aktyvią jo veiklą. Kadangi šiuo metu mokymas(is) vyksta nuotoliniu būdu, mokytojas padėjėjas-konsultantas tokią pagalbą teikia individualiai nuotoliniu būdu pasirinkdamas mokiniui patogiausią mokymosi būdą ir platformą.
Inovatyviau dirbti mus skatina ir įsteigta mokytojo-mentoriaus, koordinuojančio mokymosi iš kolegų ir kolegialiųjų pamokų aptarimo veiklas, pareigybė. Koordinuojant mokytojui-mentoriui pravestos ir aptartos kolegialiosios pamokos, kurių viena jau vyko naujai – nuotoliniu būdu. Mokytojai mokėsi derinti integruotos pamokos veiklas naujais būdais, kūrybiškai išnaudoti virtualios erdvės galimybes, ieškojo metodų, skatinančių mokinių aktyvumą. Reflektuojant stebėtas pamokas atkreiptas dėmesys į pamokos tikslo konkretinimą, laiko vadybą pamokoje, aptartos problemos ir mokinių veiklų alternatyvos techninių trukdžių atvejais. Įdomu ir praktiškai naudinga tai, kad 6a klasėje pamoką vedusios mokytojos kritiškai įsivertino savo techninį pasiruošimą nuotolinei pamokai, o 3a klasės mokytoja pastebėjo, kad kolegialioji pamoka paskatino ją pakoreguoti turimus mokinių įsivertinimo įrankius, kryptingiau atsirinkti mokymo metodus.
Šis projektas skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, ieškoti naujų mokymo metodų. To nepaneigsi. Bet svarbiausia – suteikia galimybę šiltai ir prasmingai bendrauti su kolegomis (kažkada tai vadinome, o ir tebevadiname dalijimusi gerąja patirtimi). Dalijimasis yra čia ir dabar. Konkrečioje pamokoje ir su realiu kolega bei mokiniu, kurio akys ne laukia, o klausia dabar ir išmokti, sužinoti, neatsilikti nori dabar. Ne rytoj.

______________________

2020-12-14
Konstravimo ir robotikos užsiėmimai
Konstravimo ir robotikos užsiėmimai Robotai vis labiau skverbiasi į mūsų gyvenimą. Su jais susiduriame kiekvieną dieną net patys apie tai nesusimąstydami: buityje, paslaugų sferoje, medicinoje. Šiuolaikiniai vaikai greičiau, nei dažnas suaugęs, įgunda naudotis moderniais prietaisais: planšetėmis, išmaniaisiais telefonais, kompiuteriais… Nuo šių mokslo metų, vykdant „Kokybės krepšelio“ projekto veiklas, Pabradės „Žeimenos“ gimnazijoje pradėjo veikti Robotikos būrelis. Mokiniai užsiėmimų metu dirba su LEGO WeDo 2.0, EV3 ir kitais robotikos konstruktoriais, kurie gali būti valdomi balsu, išmaniaisiais įrenginiais, kompiuteriu bei bevieliu Wi-Fi tinklu. Būrelyje aiškinama apie jutiklius, motorus, jų jungimo būdus, konstrukcijas, sukurtų mechanizmų valdymo programas, sprendžiamos originalios užduotys, konstruojami robotai, kuriamos ateities mašinos. Lavinamas kūrybingumas, loginis mąstymas, atmintis, pastabumas, planavimas bei darbas komandoje. Šios savybės ir įgūdžiai padės pagrindus ateities karjerai.

___________________